Gyors összegzés a leendő felhasználóinknak: a Szárnysegéd egy olyan Windows operációs rendszerre telepíthető segédprogram aminek a használatával a különféle államigazgatási portálokra történő KAÜ (Központi Azonosítási Ügynök) bejelentkezések válnak kényelmesebbé (nem kell jelszavakkal bíbelődni vagy sütiket törölni) valamint ezek mellett számos más szolgáltatást is kínál a “népszerű” portálokkal karöltve mint amilyen pl. az e-Önkormányzat, az ÜPO vagy a Tárhely.
A Szárnysegéd tehát nem csak a Tárhely üzenetek olvasgatására alkalmas, habár ez a bejegyzés a továbbiakban ezt tárgyalja.
A NAV Postaládája
Ha megengeded, rögtön egy képernyőképpel kezdenék. A saját fiókom pont alkalmasnak tűnt a feladatra mert épp “szárazon” áll. Szóval mindenki ismeri és nagyon jól tudja, hogy ez bizony a Tárhely. A könyvelő napi szintű “ismerőse” ez, itt vadássza össze a jobbnál-jobb olykor teljesen egzotikus fájlokat.
Vannak akik elfogadják és úgy használják ahogy van, vannak akik más megoldások után néznek. A Tárhelyre való ki-be lépegetés egy bizonyos idő után nyűg, főleg amikor zúdulnak az üzenetek, az ügyfelek össze-vissza pakolgatják a Tartós tárba a leveleket, pedig mondtuk nekik hogy ne tegyék, lejár a 10 perc, kidob az oldal és hasonlók.
Aztán kitudja hány fiókot meg cégkaput kell átnyálazni reggelente, megnézni van-e valami új (ez nem a könyvelő kompetenciájához méltó feladat) és el tudnánk képzelni hasznosabb felhasználási módját is az itt elégetett időnknek.
Bár nem látom mások munkafolyamatait, de amikor a könyvelő kolléga “bejáráson van” a Tárhelyen mint egy álmos portás az éjjeli műszakban, azzal valamit kezdeni kell. Tegyük fel a költői kérdést! Az üzenetek érdekelnek, vagy az oda vezető út?
A Szárnysegéd Posta hasonlít egy e-mail kliensre
A Tárhely valamennyi postafiókjának tartalmát a Szárnysegéden keresztül is lekérheted. A különbség a “hagyományos manuális bejárás” (értsd. ki-be lépkedsz a Tárhelyre és nyitogatod a cégkapukat) és ezen szolgáltatás között annyi, hogy előbbinél repetitív, unalmas, időgyilkos (és drága) mozdulatsort végzel, utóbbinál pedig már készen kapod a postafiókokat (legyenek azok akár szétszórva több ügyfélkapu alatt).
Téged az üzenetek érdekelnek és nem az, hogy jutsz el hozzájuk.
Hogyan néz ki ez az egész?
Egy kép többet mond ezer szónál, így készültem néhány képernyőképpel. Az alábbi ábrán látható adatok a saját nevemen kívül érthető okok miatt mind fikció, de a bemutatáshoz elegendőek.
Vegyük sorra, mit látunk!
Az alábbi ábrán a bal oldali panelen a Szárnysegédben rögzített postafiókjaid sorakoznak. Ezek felvitele nagyon egyszerű, gyakorlatilag “összekattintgatható” így itt olyan postafiókok fognak csak megjelenni, amelyekre tényleg kíváncsi vagy.
Értelmezzük dióhéjban, mi látható az alábbi ábrán!
- Pekár Balázs ügyfélkapujával belépve Pekár Balázs személyes postafiókja
- Minta Márta ügyfélkapujával belépve Minta Márta személyes postafiókja, valamint Kalap Kabát és Sapka Sál vállalkozásainak cégkapui kerültek lekérdezésre
Minta Márta személyes tárhelyén a beérkezett mappában 5 db olvasatlan levél van, ebből az utolsó tegnap érkezett, a Kalap Kabát Bt. cégkapuján pedig 2 db olvasatlan üzenetet találunk.
Az egyes postafiók kártyákra kattinva a jobb oldali panel aktiválódik. Itt három nézetre lett bontva az üzenetek listázása:
A Beérkezett és Tartós lapfülek tartalmát nem magyarázom. Az Elfogadók viszont érdekes lehet. Nézzünk is erről egy másik képernyőképet! Vedd észre, hogy a jobb oldali panelen az Elfogadók fülre kattintottunk. Itt a kiválasztott postafiók alatt (a példában Minta Márta személyes tárhelye) elérhető ÖSSZES elfogadó nyugtát láthatod függetlenül attól, hogy azok a Beérkezett vagy a Tartós tárban vannak-e tárolva.
Az érmének viszont két oldala van: egyetlen elfogadó nyugtát SEM fogsz találni a Beérkezett és Tartós fülek alatt (bár ezek az üzenetek a valóságban tényleg ott vannak).
Az üzenetek ilyen jellegű megjelenítése segíthet neked abban, hogy az elfogadó nyugták áradata ne legyen zavaró és a valóban fontos üzenetekre tudj koncentrálni.
Töltsd le ami kell és hagyd ott, ami nem
Mit sem érne a funkció, ha a számunkra érdekesnek vélt üzenetek csatolmányait nem tudnánk letölteni!
Minden üzenet előtt egy lefelé mutató nyilacska ikonnal lehet az adott csatolmányt lekérni. A letöltött fájlok a Szárnysegéd ún. munkakönyvtárába kerülnek. A munkakönyvtár egy általad szabadon választott mappa a számítógéped háttértárán. Ezt bármikor elérheted az alkalmazás címsorából a kis fehér mappa ikonra kattintva.
A Szárnysegéd Posta segítségével a postafiókok üzeneteinek átvizsgálásakor a könyvelő valós időben döntheti el szüksége van-e egy csatolmányra vagy sem, hiszen nem szükséges mindig mindent letölteni. A szolgáltatás nem akar tőled mindenáron okosabb lenni így a döntés, hogy melyik üzenetet mikor töltöd le a te kezedben marad. A postafiókok beállítása nem bonyolult és az alkalmazás próbát tesz arra is, hogy beszédes üzenetekkel segítse felhasználóját az egyes beállítások során.
// Pekár Balázs - a fejlesztő
30 napos próbaidőszakkal, majd elérhető és kiszámítható FIX áron
Próbáld ki a Szárnysegédet vesztenivaló nélkül és tájékozódj díjszabásunkról honlapunkon — szarnyseged.hu
Az újdonságokról folyamatosan értesítjük tagjainkat a Facebook-on így szeretettel várunk a Szárnysegéd Facebook csoportjában! Kérdéseid esetén érdeklődj email-ben az [email protected] címen!