Featured image of post Bemutatjuk a Szárnysegéd Tárhely Posta szolgáltatását

Bemutatjuk a Szárnysegéd Tárhely Posta szolgáltatását

A Tárhely Posta segítségével akár több ügyfélkapu alatt elérhető személyes- és cégkapu tárhelyek tartalmát monitorozhatod

Gyors összegzés a leendő felhasználóinknak: a Szárnysegéd egy olyan Windows operációs rendszerre telepíthető segédprogram aminek a használatával a különféle államigazgatási portálokra történő KAÜ (Központi Azonosítási Ügynök) bejelentkezések válnak kényelmesebbé (nem kell jelszavakkal bíbelődni vagy sütiket törölni) valamint ezek mellett számos más szolgáltatást is kínál a “népszerű” portálokkal karöltve mint amilyen pl. az e-Önkormányzat, az ÜPO vagy a Tárhely.

A Szárnysegéd tehát nem csak a Tárhely üzenetek olvasgatására alkalmas, habár ez a bejegyzés a továbbiakban ezt tárgyalja.

A NAV Postaládája

Ha megengeded, rögtön egy képernyőképpel kezdenék. A saját fiókom pont alkalmasnak tűnt a feladatra mert épp “szárazon” áll. Szóval mindenki ismeri és nagyon jól tudja, hogy ez bizony a Tárhely. A könyvelő napi szintű “ismerőse” ez, itt vadássza össze a jobbnál-jobb olykor teljesen egzotikus fájlokat.

Mindenki ismeri

Vannak akik elfogadják és úgy használják ahogy van, vannak akik más megoldások után néznek. A Tárhelyre való ki-be lépegetés egy bizonyos idő után nyűg, főleg amikor zúdulnak az üzenetek, az ügyfelek össze-vissza pakolgatják a Tartós tárba a leveleket, pedig mondtuk nekik hogy ne tegyék, lejár a 10 perc, kidob az oldal és hasonlók.

Aztán kitudja hány fiókot meg cégkaput kell átnyálazni reggelente, megnézni van-e valami új (ez nem a könyvelő kompetenciájához méltó feladat) és el tudnánk képzelni hasznosabb felhasználási módját is az itt elégetett időnknek.

Futod a felesleges köröket, de van értelme?

Bár nem látom mások munkafolyamatait, de amikor a könyvelő kolléga “bejáráson van” a Tárhelyen mint egy álmos portás az éjjeli műszakban, azzal valamit kezdeni kell. Tegyük fel a költői kérdést! Az üzenetek érdekelnek, vagy az oda vezető út?

A Szárnysegéd Posta hasonlít egy e-mail kliensre

A Tárhely valamennyi postafiókjának tartalmát a Szárnysegéden keresztül is lekérheted. A különbség a “hagyományos manuális bejárás” (értsd. ki-be lépkedsz a Tárhelyre és nyitogatod a cégkapukat) és ezen szolgáltatás között annyi, hogy előbbinél repetitív, unalmas, időgyilkos (és drága) mozdulatsort végzel, utóbbinál pedig már készen kapod a postafiókokat (legyenek azok akár szétszórva több ügyfélkapu alatt).

Téged az üzenetek érdekelnek és nem az, hogy jutsz el hozzájuk.

A levél és a csatolmány számít

Hogyan néz ki ez az egész?

Egy kép többet mond ezer szónál, így készültem néhány képernyőképpel. Az alábbi ábrán látható adatok a saját nevemen kívül érthető okok miatt mind fikció, de a bemutatáshoz elegendőek.

Vegyük sorra, mit látunk!

Az alábbi ábrán a bal oldali panelen a Szárnysegédben rögzített postafiókjaid sorakoznak. Ezek felvitele nagyon egyszerű, gyakorlatilag “összekattintgatható” így itt olyan postafiókok fognak csak megjelenni, amelyekre tényleg kíváncsi vagy.

Értelmezzük dióhéjban, mi látható az alábbi ábrán!

  • Pekár Balázs ügyfélkapujával belépve Pekár Balázs személyes postafiókja
  • Minta Márta ügyfélkapujával belépve Minta Márta személyes postafiókja, valamint Kalap Kabát és Sapka Sál vállalkozásainak cégkapui kerültek lekérdezésre

Minta Márta személyes tárhelyén a beérkezett mappában 5 db olvasatlan levél van, ebből az utolsó tegnap érkezett, a Kalap Kabát Bt. cégkapuján pedig 2 db olvasatlan üzenetet találunk.

A Szárnysegéd Tárhely Posta összesíti postafiókjaid a könnyebb feldolgozhatóság érdekében

Az egyes postafiók kártyákra kattinva a jobb oldali panel aktiválódik. Itt három nézetre lett bontva az üzenetek listázása:

A jobb oldali panel tetején található lapfülek

A Beérkezett és Tartós lapfülek tartalmát nem magyarázom. Az Elfogadók viszont érdekes lehet. Nézzünk is erről egy másik képernyőképet! Vedd észre, hogy a jobb oldali panelen az Elfogadók fülre kattintottunk. Itt a kiválasztott postafiók alatt (a példában Minta Márta személyes tárhelye) elérhető ÖSSZES elfogadó nyugtát láthatod függetlenül attól, hogy azok a Beérkezett vagy a Tartós tárban vannak-e tárolva.

Az érmének viszont két oldala van: egyetlen elfogadó nyugtát SEM fogsz találni a Beérkezett és Tartós fülek alatt (bár ezek az üzenetek a valóságban tényleg ott vannak).

Az üzenetek ilyen jellegű megjelenítése segíthet neked abban, hogy az elfogadó nyugták áradata ne legyen zavaró és a valóban fontos üzenetekre tudj koncentrálni.

Az elfogadó nyugták egy külön nézetet kaptak

Töltsd le ami kell és hagyd ott, ami nem

Mit sem érne a funkció, ha a számunkra érdekesnek vélt üzenetek csatolmányait nem tudnánk letölteni!

Minden üzenet előtt egy lefelé mutató nyilacska ikonnal lehet az adott csatolmányt lekérni. A letöltött fájlok a Szárnysegéd ún. munkakönyvtárába kerülnek. A munkakönyvtár egy általad szabadon választott mappa a számítógéped háttértárán. Ezt bármikor elérheted az alkalmazás címsorából a kis fehér mappa ikonra kattintva.

A beállított munkakönyvtár az alkalmazás címsorában a fehér mappa ikonnal érhető el

A Szárnysegéd Posta segítségével a postafiókok üzeneteinek átvizsgálásakor a könyvelő valós időben döntheti el szüksége van-e egy csatolmányra vagy sem, hiszen nem szükséges mindig mindent letölteni. A szolgáltatás nem akar tőled mindenáron okosabb lenni így a döntés, hogy melyik üzenetet mikor töltöd le a te kezedben marad. A postafiókok beállítása nem bonyolult és az alkalmazás próbát tesz arra is, hogy beszédes üzenetekkel segítse felhasználóját az egyes beállítások során.

// Pekár Balázs - a fejlesztő

30 napos próbaidőszakkal, majd elérhető és kiszámítható FIX áron

Próbáld ki a Szárnysegédet vesztenivaló nélkül és tájékozódj díjszabásunkról honlapunkon — szarnyseged.hu

Az újdonságokról folyamatosan értesítjük tagjainkat a Facebook-on így szeretettel várunk a Szárnysegéd Facebook csoportjában! Kérdéseid esetén érdeklődj email-ben az [email protected] címen!

Böngésző Automatizálás Könyvelőknek